This weekend at New York University, an intimate audience had the opportunity to hear game balancing strategies from a master -- veteran designer and Magic: The Gathering creator Richard Garfield.


 이번 주말, 뉴욕 대학에서, 베테랑 디자이너이며, 매직 더 개더링(Magic: The Gathering) 개발자, 리차드 가필드(Richard Garfield) 로부터 게임 밸런스 전략에 대하여 경청할 기회가 있었습니다.



PRACTICE at New York University's Game Center is a now-annual observance of game design as art and practice -- a conference focused on the moment-to-moment experience of game design, and on building a community that supports game design as a process in culture.


 뉴욕 대학의 게임 센터는 어떻게 하면 좋은 게임 경험을 전달할 수 있을지, 그리고 어떻게 하면 더 예술적으로 만들 수 있을 지에 관하여 토론하기 위해, 매년 게임 디자인에 관한 연례 행사를 개최하고 있습니다. 



Garfield may be one of the most prolific and influential living designers, responsible for countless physical games that have influenced design and business models. Yet balance is an ambitious topic, even for him.


가필드는 아마, 살아있는 디자이너들 중에, 가장 영향력 있고, 왕성한 활동을 하고 있는 사람 중에 한 명일 것입니다. 그는 실제로 수많은 게임을 책임지고 있으며, 디자인과 비지니스 모델에 많은 영향을 미치고 있습니다. 그렇지만, 밸런스라는 분야는 그런 그에게도 매우 민감한 분야입니다.



Given the breadth of variety in games, it's challenging to talk generally about them. "An analogy you might draw is that if you're a biologist and you're talking about life, there's a crazy amount of life," he says. "It helps to take a subset of that and say, 'I'm going to talk about that.'"


게임의 다양한 영역을 고려해 볼 때, 그것들을 일반화하는 것은 매우 위험합니다. 그는 이렇게 이야기 했습니다. "예를 들자면, 만약 당신이 생물학자이라면, 삶에 대해 이야기할 때, 정말 어마어마하게 많은 이야기를 해야 될 것입니다. 이것은 그것과 마찬가지입니다. 제가 드릴 이야기는 그것의 아주 일부분 밖에 되지 않을 것입니다. 그것을 지금부터 이야기해드리도록 하겠습니다."




(역자 주: 내용이 길어 가독성에 문제가 있다고 판단하여, 주제 별로, 분류하여 글을 게시하도록 하겠습니다.)



리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(1/8) - 개요

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(2/8) - 표준적인 게임의 밸런스

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(3/8) - 밸런스를 살펴보는 2가지 방법

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(4/8) - 밸런스를 위한 전략들

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(5/8) - 가위-바위-보

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(6/8) - 추가 비용

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(7/8) - 지배하지 않는 방법

리차드 가필드의 게임 밸런스 전략(8/8) - 번역 후기






Posted by Kr해머
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